empty
In de CrossFit box worden diverse trainingen gegeven.

Start Up
Heb je altijd al eens CrossFit willen doen maar heb je workouts gezien waarvan jij dacht:
- No way dat kan ik nooit!
- Super leuk om te zien maar dat lijkt me echt niet veilig.
- Breken die mensen niet alles in hun lichaam?
- CrossFit is toch alleen voor sportieve mensen?
- Je mag toch niet ouder zijn dan 35?

In een Start Up les krijg je te maken met de technieken en hoe je veilig kunt trainen tijdens je workout.
CrossFit staat bekend om gevarieerd en op een hoge intensiteit trainen.
Vaak lijkt dit onmogelijk als je geen ervaren sporter bent. Ja zelfs als 40+ bent, zou je mee kunnen doen met CrossFit, heel graag zelfs!
CrossFit is echt voor iedereen! De gediplomeerde instructeurs biedt levels aan. Voor elk niveau een eigen level. 
Je kunt de workout mee doen op jouw niveau en toch sterker, sneller, sportiever en gezonder worden!
Het doel van CrossFit is om mensen de dagelijkse bewegingen makkelijker en veiliger uit te voeren.
Denk aan:
1. Opstaan van de bank/uit de auto/ van de wc.
Dit noemen we een squat.
2. Je boodschappen tas van de grond tillen/die ene zware steen uit je tuin verplaatsen.
 Dit noemen we deadliften.
3. Die bovenste plank in je kast vullen met winterjassen/die borden in de kast zetten boven je hoofd.
Dit noemen we een shoulder press.
Al deze oefeningen zijn onderdeel van CrossFit en nog veel meer!
Nu staat veiligheid voor alles dus mensen met weinig/geen ervaring nodigen we graag uit om eerst 8x mee te doen met de Start Up lessen.
Heb je last van blessures of lichamelijke klachten, vraag onze trainers om advies!

Nadat de trainers vinden dat je techniek en uitvoering onder controle is, heb je toegang tot de WOD (workout of the day).

WOD
Bij een WOD gaan we je proberen naar een nieuw level te pushen.
Door je grens op te zoeken en het maximale uit jezelf te halen, zul je vaak een zeer voldaan gevoel hebben na de workout.
Net zoals bij de Start Up zal techniek en uitvoering op nummer 1 staan.
Bij een WOD is er de mogelijkheid om te “scalen”. Dit houdt in dat er de mogelijkheid is om een vereenvoudigde versie (of lichter gewicht) van de oefening te doen. Hierdoor kan iedereen zijn eigen grens opzoeken en is het altijd een leuke en gezellige training samen.
De WOD kan bestaan uit:
- Amrap: zoveel mogelijk herhalingen in een bepaalde tijd
- Chipper: workout van a tot b geen herhaling
- For Time: alle oefeningen in z.s.m. tijd
- Emom: elke minuut zul je starten met oefeningen en die herhalen
-Tabata: 8 rondes van 20 sec. werken en 10 sec. rust

Omdat de workouts altijd gevariëerd en verschillend zijn, zul je merken dat je niet goed wordt in één oefening maar juist meerdere. Hierdoor word je sterker, fitter, sportiever, conditioneler en gezonder!

Open gym
Open gym staat voor een vrije training. Hier kun je gebruik maken van het materiaal wat aanwezig is in de C-Box. Er loopt een gecertificeerde trainer rond die je kunt helpen met oefeningen of tips kunt geven maar geen les geeft.
Open Gym is ideaal voor een training waarbij jij zelf bepaalt wat je traint of welke techniek je graag wilt verbeteren.

Bekijk hier het rooster wanneer de diverse lessen gegeven worden.

Kom CrossFit ervaren!!