empty

Hardloop training

Vorige Volgende
Wil je gaan hardlopen, dan is de beginnerslooptraining wat voor jou! Een training vol tips om je te motiveren en je techniek te verbeteren. Ben je al een gevorderde lopers, dan kan jij je grenzen verleggen in de intervaltraining.

De loopsport is de snelst groeiende tak van atletiek in Nederland.
Maar liefst vier miljoen Nederlanders doen aan hardlopen. Zij hebben de grote voordelen van het hardlopen ontdekt; je conditie verbetert, je weerstand neemt toe, je valt er van af en je humeur verbetert. Wil je ook ervaren wat hardlopen voor jou kan doen, dan ben je bij Chakti aan het goede adres!

Lopen is een zware belasting voor het lichaam. Omdat elke stap eigenlijk ook een sprong is, moet het lichaam in staat zijn de energie voor deze sprong te leveren en in staat zijn de sprong bij de landing op te vangen (te dempen). Als je niet gewend bent aan hardlopen en je wilt hier toch mee beginnen is het belangrijk je lichaam geleidelijk aan deze belasting te laten wennen.

Mensen die al aan het hardlopen zijn en graag hun prestaties willen verbeteren, moeten niet steeds hun trainingstraject op een zo hoog mogelijk tempo afleggen. Juist de afwisseling van trainingen zorgen voor verbetering. Wij kunnen je helpen met een goed schema.

Hardlooptraining is:
- Samen trainen wat motiverend werkt, met z'n allen en toch ieder voor zich
- Veilig en effectief trainen onder begeleiding
- Eenvoud en dus voor iedereen
- Werken aan uithoudingsvermogen
- Verhogend voor weerstand
- Caloriekiller
- Ontstressen en helemaal ontladen!

Bekijk het rooster wanneer deze training gegeven wordt.