empty

Pilates

Vorige Volgende
Pilates is een trainingsmethode waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve workout die spiergroepen tegelijk versterkt en rekt om een evenwichtig en soepel lichaam te krijgen. 
Het hele lichaam is betrokken bij Pilates. Maar je traint vooral je rompstabiliteit oftewel core-stability. Met 'core' wordt je romp of je kern bedoeld: een korset van spieren rondom je rug, buik en bekken. Bij het uitvoeren van allerlei bewegingen heb je deze spieren nodig. Een stabiele, sterke kern vermindert het risico op blessures en daarom is het verstandig om de stabiliteit van je kern te trainen.

Pilates heeft veel voordelen, zoals een beter lichaamsbewustzijn, balans, coördinatie, kracht en lenigheid. Om het uithoudingsvermogen te verbeteren, is pilates echter niet intensief genoeg. Je verbruikt er relatief weinig calorieën mee.
Toch is het een waardevolle training, omdat een sterk centrum en lenigheid essentieel zijn om je fit te voelen. Het gaat er niet zozeer om wat je doet, maar veel meer hoe je iets doet. Je kunt de principes van Pilates in elke training verwerken.

Pilates is:
  • Veilig en effectief trainen onder enthousiaste begeleiding
  • Werken aan je diepe spieren voor een krachtige "core"
  • Werken aan je houding en de stabiliteit van je wervelkolom
  • Verbeterde balans; lichamelijk én geestelijk
  • Werken aan lenigheid, coördinatie en lenigheid
  • Soepeler bwegen
  • Laag drempelig; trainen op jouw niveau op jouw level
Bekijk het rooster wanneer deze les gegeven wordt.
pilates-pose-yogapose.jpg