empty

Steps

Vorige Volgende
Lekker knallen, zweten en dansen op en over de step!! Een heerlijke cardio workout met spierversterkende oefeningen!
Bij steppen stijgt je hartslag, waardoor je hart en longen hard aan het werk moeten. Hierdoor worden deze organen uitgedaagd en kunnen ze op langere termijn sterker worden. Met deze stepsles kun je veel calorieën verbranden. Onderzoek wijst uit dat je met steppen ongeveer 165 - 444 calorieën (afhankelijk van je lichaamsgewicht en intensiteit van de les) per half uur verbrandt. 
Doordat je bij steppen tegen de zwaartekracht in werkt, train je je spieren. Vooral de spieren in je onderlichaam worden aan het werk gezet, maar als je op een hoger niveau stept en ook je armen meeneemt bij de passen dan blijft je bovenlichaam zeker niet achterwege. Ten slotte span je je core tijdens het steppen continu aan. Winning! En naast dit train je ook je coordinatie en balans!
In het begin kan steppen best lastig zijn, vooral als je de passen nog niet kent. Dus geef jezelf de tijd om het onder de knie te krijgen. Want steps is super leuk!!
Cardio kunt je humeur verbeteren en depressie en angst tegen gaan. Door de energieke muziek en ‘dans-achtige’ bewegingen is het echt een feestje om aan een steples mee te doen en vliegt de tijd.Het geeft een echte boost wanneer je in de spiegel ziet dat jullie allemaal hetzelfde doen!

Steps is:​
  • goed voor je hart en longen
  • goed voor je spieren
  • goed voor je coordinatie en balans
  • meedoen is een feestje!!
  • is niet eenvoud, geef jezelf de tijd om het onder de knie te krijgen!
Bekijk het rooster wanneer deze les gegeven wordt.
steps-1.jpg